diumenge, 31 d’octubre del 2010

XVI Marató de St.LLorenç Savall

31 octubre de 2010.


16a Edició de la Marató de Muntanya de Sant Llorenç Savall.



XVI Marató de St.LLorenç Savall de cescrosell en Garmin Connect: Detalles

Magnifica cursa. El dia acompanyava d’allò mes, pluja de matinada, plugim fins a la Mola i desprès un sol espatarrant.

Una carrera molt recomanable en tots el sentits.

Temps oficial : 05:41:03 hores.


Sense paraules.


La pròxima : Montserrat Nord.

diumenge, 24 d’octubre del 2010

Cavalls del Vent 2010

2-3 octubre de 2010.


Cavalls de Vent 2010 . Salomon Nature Trail.

Carrera de 84,54 Km i desnivell acumulat -/+ de 12.180 m.




Cavalls del Vent 2010 de cescrosell en Garmin Connect: Detalles

Una ambient molt fanatic es cou a Bagà a primera hora del mati, una d’aquestes carreres que li tenia ganes.

Ens hi apuntem el Jordi, Carles, Victor, Jo i 600 inscrits mes.
Nenazas Team

Ens concentren com un remat a la Plaça de Bagà i a l’hora en punt ens deixen anar com un “encierro”.


La primera pujada es una passada fins al Niu de L’Àguila, passant pel Refugi de Rebost no hem paro i continuo cap amunt, fa molta calor i el bidó de la motxilla fa el seu servei, al Niu menjo una mica i surto disparat cap a Penyes Altes i al baixar d’aquestes i xupar de del bidó, m’han dono comte que no tinc mes aigua, continuo fins que m’entra una pajara de tres parells de collons, com puc i esquivant la pàl•lida, arribo al Serrat de les Esposses, on intento revifar-me i treure’m els mals pensaments que et venen en aquestes situacions.

Sento una veu, i hòstia tu ,el Victor, mi enganxo i continuem plegats, el tira molt correcte i jo tinc que fer esforços per no donar mitja volta i fotre el camp, passem els Cortals i arribem a Prat D’Aguiló, aquí el Victor hem convens que em canviï els mitjons, mengem i sortim cap els Gosolans, al arribar a d’alt, el panorama es excepcional, una posta de sol vista dels cims del Cadí, que et fan viure el moment i no recordar la pajara.

Arriba la foscor i la motivació es dispara, baixada cap a L’Estasen, ens hi espera el Jordi, fotos rialles, menjar i san tornem-hi, baixada molt tècnica fins a Gresolet.

Passat el Coll de Bauma ja solament ens queda un altre pujada fins al Sant Jordi i a partir d’aquí ja l’hi veiem les orelles a Bagà, solament ens resta un sifó i que ets d’alt del Coll d’Escriu est tot baixada fins a Bagà.

Entrem els dos junts, el Robert i el  Jordi torna a ser-hi per fer-nos mes retratos.


A part de la pajara, l’ impressió es molt positiva, una carrera dura i ferma.

El proper any segur que hi tornem.



Temps oficial de : 17:07:22.8 hores.




dilluns, 27 de setembre del 2010

ANGLADA – GUILLAMON a la Paret de les Bagasses.

28 de Setembre de 2010.




Sortida cap a Terradets amb bivac a l’estació de Cellecs.

A les 09:00 hores, som a una segona reunió de Roca Regina, ens mirem amb el company i decidim que amb un ràpel som a terra i amb ½ horeta mes som a esmorzar e l’Estació.

Dit i fet, ens fotem una Cansalada Viada amb torrades, mitjana, carajillo i el Rossli.

Com que estem com nous i per aprofitar la resta del dia, ens decantem per fer una via d’aquestes que mai et planteges, però avui es perfecte : ANGLADA – GUILLAMON a la Paret de les Bagasses.

Sense ressenya, amb un grapat de cintes i friends, sortim a quarts d’una cap la paret.

Mentre creuem el pont del riu, em recordo amb la freqüència que hi escalàvem cap els 80’s, cues a les vies, super-gratons, fires, malles de coloraines, cursets a L’ANGLADA.

Avui tota la paret es per nosaltres, estem sols, llevat d’algun cotxe que passa a tota pastilla.

La via no es cap meravella, lo de II i III, també te guasa, però tampoc es gaire mes difícil.

De fet comences escalar dos tirades abans de la feixa, i aquí es on fem una variant recta per uns ponts de roca equipats ( la via puja mes a la esquerra i flanqueja al mateix lloc).

Fins aquí anem trobant sabines, algun parabolt, parabolts aixafats amb molt poca traça i pitons.

Enfilem la part superior per on hom cregui mes convenient ( sempre es evident) i ens plantem a l’ultima reunió i carai quina reunió !!!!!!

Es una d’aquelles que fan salivera de tant rovell agraït que hi ha, amb una ultima tirada maca, molt maca.



















Pena que per fer una tirada d’aquelles que valen la pena, tinguis que fer 500m. de rostoll.

diumenge, 26 de setembre del 2010

Pedraforca, Pollegó Superior per la Canal del Verdet


26 de Setembre de 2010.


Pedraforca per Canal Verdet by cescrosell at Garmin Connect - Detalles


Excursió amb família per passar el Diumenge.

Decidim anar al Pedra, ja que fa un temps ideal, ni fred ni calor.

Del Refugi Lluis Estasen, sortim cap a la dreta per sota la gran muralla de la cara Nord, sempre seguim marques de PR ( blanc i groc).

El camí s’enfila per dintre el bosc fins arribar al Coll del Verdet, aquí continuem seguint punts grocs, una petita grimpada que no representa cap dificultat, solament a tenir en compte les pedres que ens poden o podem tirar.

Arribats al Pollegó Superior, traiem les carmanyoles i ens endrapen un dinar d’aquells que solament l’hi faltava l’ampolla de vi.

Seguint el punts grocs arribem a l’enforcadura i ara toca baixar per la tartera, pobre Tartera, està totalment escombrada, sens dubte es el tram a posar-hi mes atenció.

Bé molt bé, una sortida d’aquelles en que disfrutes de la Família i d’un entorn màgic.

dilluns, 20 de setembre del 2010

Matagalls-Montserrat 2010

18 i 19 de Setembre de 2010.


31ª Matagalls - Montserrat
Matagalls-Montserrat 2010 by cescrosell at Garmin Connect - Detalles

Una altra prova de la CCCR, marxa de 82,8 Km i +/-5980m. de desnivell acumulat.

Un altre any que repetim la multitudinària marxa, enguany vaig sortir molt tard, a les 17:39 hores, però m’espero uns minuts a sortir amb el meu fill Lluc i uns amics seus, que acompanyats dels seus Pares volen fer la Travessa.

Sortim a les 17:45 i a Coll Formic ens esperem a la resta que surten dos minuts mes tard.


Un cop tots junts iniciem caminant el retorn cap a casa, al segon quilòmetre ja m'acomiado de tots i els aniré fent seguiment via telèfon.

Aquest cop la marxa s’ha  fet pesada pel fet d’avançar personal fins a les mateixes escales de la Plaça del Monestir.

Però bé, content d’esgarrapar 50 minuts de l’any passat.

Els nanos a St. Llorenç Savall ja en tenien prou i donen per finalitzada la seva primera experiència de Matagalls. Felicitats a les noves generacions i a tots aquells que van arribar o que ho intentaren.

Temps no oficial de 12:47:34



La pròxima : Cavalls del Vent


dijous, 9 de setembre del 2010

II Circular Pantà Oliana.

4 i 5 de Setembre de 2010.


II Circular al Pantà d’Oliana.

 




Una altra prova de la CCCR, marxa de 81 Km i +/-6550m. de desnivell acumulat.

L’any passat ja la vaig córrer i en va agradar molt.

Tinguem present que les marxes de la CCCR, s’han fet per fer-les caminant, cada cop hi ha mes gent corre, l’únic objectiu es acabar-la i si arribes, has guanyat la satisfacció personal de batre el teu propi repte, vaja que no es una cursa competitiva.

Deixant-nos de ratllades, el Dissabte ens troben 300 participants que amb una traca i un Visca la Terra sortim a les 17:00 hores amb el propòsit de fer la Marxa.




Fins al primer control la pujada es constant i les vistes espectaculars, amb el sol sempre al clatell continuem cap Alinyà, encara queda una mica mes de pujada i es pot divisar la Serra del Cadí, el Roc de Collars, camps de patates i moltes coses mes.

La baixada fins Alinyà es curteta però tècnica amb molta pedra, a baix m’esperen la Maite, el Lluc i la Berta, que aquest cop venen a veure com pateixo i per suposat a animar-me.



Desprès d’acomiadar-me de la família passo pel davant de la Fonda Restaurant i pregunto si hi ha lloc per sopar, ràpidament telefono a la Maite i els confirmo que tenen taula reservada per sopar. Collons ells soparant meravellosament mentrestant Jo continuo corrents.

Enfilem de nou pujada cap a la Collada de Cal Penya, al arribar a la pista haig d’encendre el frontal, arriben a la Collada i per pista pedregosa anem cap el control, fa una nit sense lluna i els Estels semblen que es reprodueixen, i Jo com un badoc mirant amunt i corrents, resultant un aterratge de nassos, genoll pelat, palmell mes pelat i el dit xic, morat i inflat com un botifarró.

Al arribar al control pregunto si tenen una mini farmaciola, i la resposta es negativa, seguirem fins a Fígols que l’any passat estava ple de Bombers.

La baixada també es molt tècnica, passo al primer participant que em trobo i al cap d’una estona veig un frontal que puja i em diu .- Et faig una foto-. ( Ostres !!!, i amb cara de Sèpia aixeco els braços fent victòria).

by Koalasteam.skyrunners

Al control de Fígols no hi ha cap bomber i continuo cap Organyà, creuem la Palanca e iniciem el retorn.

Aquí també m’esperen la Família, que els punyeters estan ben sopats, al veurem es porten les mans al cap, .- però si estàs fet un fàstic amb tanta sang seca, guaita també as trencat les Bambes-.


Amb les meves tres feridetes i la bamba rebentada, continuem cap a Coll de Nargó ja que aquí tampoc tenen farmaciola.

Aquest tram el recordo poc senyalitzat, enguany estava perfecte amb els reflectants.

A Coll de Nargó, de nou la Família i els Bombers em netegen amb Suero, una mica de Topionic i .- apa noi, a corre -.

A partir d’aquí la Família sen van a dormir i segueix-ho corren sol com un mussol.

Arribo acompanyat al C-6 de Font d’Isot i apareix el Joan disparat, esperem Joan!!!!!!!, seguim trotant junts fins al C-7 Cortiuda i desprès per no perdre el costum, sol com un mussol.

Al control de Peramola, menjo, carrego aigua i cap a Oliana, que ja solament queden 6 Km.


Marxa molt maca,ben organitzada i força tècnica.

Temps oficial : 12:51:00 hores.



La pròxima : Matagalls – Montserrat.

dimecres, 25 d’agost del 2010

Agulla Ignasi Capeta i Canal de la Moreneta

Dimecres 25 d’Agost 2010.


Magnifica vista desde Les Dues Puntes.
Amb en Lluis, ens decidim per el Montserrat a l’ombra i tranquil.

Desprès d’un bon esmorzar al Bar Anna, enfilem cap a l’Agulla Ignasi Capeta, am l’objectiu de pujar-hi.

A la guia del Hita, marca la Apeles Crack, com una via equipada de 6a amb roca no bona.


L’aproximació la fem enganxats a la Foradada fins els cables de baixada i a partir d’aquí semblem dos Senglars, bufant, apartant punxes i restes de la trinxada de la nevada d’enguany.

Vaja tela amb el grau, la roca i sort que portàvem caxarritus.


LLuis a la 1ª tirada

La primera tirada s’inicia per un antic intent, on queda pales les ganes de burinar del primer intent, la roca ràpidament perd confiança, a l’alçada d’una sabina seca, cremada i morta ( d’aquí es deurien baixar els amics del burinador), l’Hita la continua amb els espits justos i amb un petit cop de gas entrem a la primera reunió de dos espits.

La sortida d’aquesta reunió es marraneta fins que entrem a la canal díedre i amb tres espits mes som al cim.

Guaita, una agulla mes. Al cim no trobem pot de registre i les bagues per rapelar es veuen amb solera, col•loquem una nova i amb dos ràpels baixem per la mateixa via.

Es una d’aquelles Agulles que no repetiré mai, però segur que fem les veïnes.



Un cop refets, continuem la nostra peregrinació cap a la Canal de la Moreneta.


Seguim fent el Senglar, sempre enganxats a la paret, passem per una Bauma acondicionada per bivaquejar ( petita la Bauma) i ens plantem al peu de la primera tirada.

Amb en Lluis comentem si tenim necessitat de pujar-hi desprès d’haver cremat un cartutx, però el nostre “inconscient” ens diu que una xemeneia de IV grau, ES PER DISFRUTAR. Cagon tot amb els IV dels antics.

La primera tirada es per apretar a córrer, amb un inici terròs que si estigues humit seria un tobogan de parc aquàtic, a la que arribes a uns blocs sospitosos, t’hi agafes i per un tram tipus Mato-Groso arribes a la primera reunió que es pot fer amb una arbre que te una baga.

A partir d’aquí ja es veu clarament on ens hem ficat, una xemeneia llarga, prima i fonda.

La paret de la dreta esta plena de verdet i al fons hi ha un jardí botànic ple de Falgueres i plantes aquàtiques.
Borneo ???????????


Arribes a uns blocs que hi penja una baga i després un pont de roca, a partir d’aquí pots evitar un blocs per l’esquerra o passar-hi per dins, hi es el que jo vaig optar. Uf, quina manera de complicar-se a una xemeneia de genolls i el braços aixecats per poder passar entre els blocs.

La següent reunió es de dos espits a una bona plataforma, sortim fins a un altre jardí botànic i enfilem per dins de tot, sempre amb el genolls llepant la paret. Trobarem tres pitons i possibilitats de col•locar algun Alien mitjà i un bloc encastat al final.

Un pitó i espit ens avisen de la reunió, però cinc metres mes amunt ens esperen dos Boix Grèvol esplèndids i una plataforma inhumana.

Aquí hi ha un bloc enorme que diuem que es l’Agulla de Canal de la Moreneta. ?????????????????, i m’hi enfilo per si de cas.


La darrera tirada es per la fissura díedre de la dreta del tot, que es pot assegurar molt be amb tres Camelots i d’aquí per una mena de canal semi arbrada de Boix, arribem al coll de les Dues Puntes.

La canal de la Moreneta jo la recomano, encara que el Lluis no sigui del mateix parer.