dimecres, 2 de març del 2011

1 de Març de 2011.

Vermell : Esperó del Vent
Blau : Aresta Brucs
Avui amb la Maite, ja que els nanos estan de setmana Blanca, aprofitem per visitar grans cagades de l’Historia de l’escalada a Montserrat

L’any 1985, uns escaladors incondicionals del massís, obren un atraient e imponent aresta a La Proa. Deixant la via pràcticament desequipada.

El 1990, uns altres escaladors reobren aquesta aresta, per ells esperó. L’equipen de dalt a baix amb espits i l’hi foten Esperó del Vent.

Vull entendre que aquests escaladors van actuar per ignorància al eliminar de soca-rel l’aventura de l’aresta Brucs.

Per accedir-hi o farem des de la Cova del cabrit, a ma esquerra surt una canal equipada amb cordes i graons d’acer, per pujar al cim de La Tonsura.

1a tirada : V/Vsup. Molt bona roca i un ample repertori de merlets.

2a tirada : IV . Roca molt bona i molts merlets.

Amb 12 cintes + reunions, en tindrem prou per repetir aquesta via.

La baixada es pot fer amb ràpel per la mateixa via.

1a reunió

2a reunió

Nosaltres varem optar per marxar caminat, tal com baixes de la Proa, encares la primera Agulla per la dreta, la següent per l’esquerra i arribes a una mena de collet. D’aquí baixes cap avall amb direcció a l’Arcada ( sempre per sobre), i l’instin i el camí, et porten al torrent molt aprop de la Miranda del Pas del Princep, per retornar al Pàrquing del Castell ( 2 horetes xino-xano).

Via i entorn molt recomanable per fugir de les modes.

1. Vaja ! Ja ha volat el maillon del ràppel de dalt que vem deixar fa poc. La baga no, per què es vagi fregant i li peti a algú. Ok, la tradició de sempre !
    Pere

2. Ei Cesc!
    Estava buscant informació sobre aquesta via, L'Esperó del Vent, i se m'ha escapat un click de ratolí portant-me a l'entrada de la Desdentegada. Ja que hi era, i jo hi vaig anar fa res, obro i hi veig el meu nom... casumolla! Quina casualitat.
    Veig que també ets col.lega del Jaumegrimp.