dijous, 26 de gener del 2012

Entrada directa a El Cuervo al Braguer i Aresta Sud de La Desgraciada.

Dijous 26 de Gener de 2012.

Després de fer visites a les comarques de calcari toca grimpar a Casa, ja ho diuen : com a Casa en lloc.
Al  Jose li sedueix l’idea ,però quasi es fa enrere per estar el “ Cavall de Ferro “ tancat per la revisió anual.
Jo li trec llenya al foc dient-li que es un encert que estigui tancat, ja que així passegem i el que val el bitllet es molt millor gastar-lo amb Birras, no el deixo molt convençut però tot i així i anem.

Entrada directa a El Cuervo al Braguer.
1ª tirada. IV+/V. 40m. ( pitó,espit, Romaní, pitó i 2 espits)

Iniciem per una fissura amb roca a controlar, podrem posar un Alien Taronja després un Camalot-2 ( no gaire bo) i arribem a una “V”, continuant controlant la roca posarem un Alien Vermell i després  l’espit, llacem un bon Romaní i podrem veure un pitó que ja marxa per la placa i amb millor roca, continuant per placa amb molt bona roca i mes fàcil ( 2 espits).
La reunió es de dos parabolts amb plaqueta vermella, la reunió de La Cuervo la veiem quatre metres a l’esquerra a un collet amb el contrafort.

2ª tirada. III+. 25m. Sabina
Tirada molt fàcil que ens deixa a peu de la segona Sabina. Reunió de 5 burins un xic atrotinats.

3ª tirada. 30m. IV+ / A1e amb un pas d’A1.
Sortim amb lliure a cercar la fissura que es cargola amb un parell de burins, d’aquí ja es tot artificial de burí fins a la reunió. Al primer metres hi ha un pas molt llarg que el podrem evitar amb un Alien Verd a caldo a un forat pitonat i allargat. La reunió es correcta de cinc burins rovellats ,així com els de la tirada.

4ª tirada. 25m. A1e / V
Continuem aèriament amb artificial de burí fins que toca una fineta sortida amb lliure i cim. La reunió i ràpel es d’una sabina que li tenim que parlar a poc a poc i fluixet.

D’aquesta fem un ràpel de 15m. cap al collet del Nord. Remuntem un fàcil contrafort i som a peu d’aresta de la Desgraciada ( 25m.)

Aresta Sud de la Desgraciada.
El Braguer vist desde La Desgraciada

1ª tirada. IV+/ A1e. 40m. 3 espits, pitó i 3 espits.
Llarg arrampat assegurat per espits fins que fa el barret, amb tres expansions sobre roca mes dolenta entrem al cim.

Maca escalada a un racó molt tranquil i mes a prop del que sembla, acompanyats tot el dia pels Corbs.

Material utilizat :
18 cintes ( preveure mosquetons prims o 2/3 baguetes)
Alien : verd,taronja,vermell
Camalot -2 ( prescindible)
baga sabinera
estreps

1. Mucha baga y mucho friend... mejor me hubieran ido unas gafas para ver la segunda R, jaja
    como se mimetizaban con la roca esas putas chinchetas. Un poco de spray fluo joderrr!! jajaja

2. Un parell d'agulles ben desconegudes, però amb força ambient i tranquilitat.

3. jaume :
    tranquilitat assegurada. El Braguer tambe es anomenat erroniament amb "El Tornillo".

4. Quan la vam fer em va semblar que una part del 3r llarg podia sortir en lliure, tot i que la roca no era massa bona i les assegurances tampoc

5. Ei Albert, la roca es prou bona i crec que en lliure surt tota, hi ha una secció del final del 4at. llarg ( franja vermella) que es mes llisa.
    El burins son aceptables.
    A veure si un bou li fot canya.

Salut i cims.

6. Jo vaig fer en lliure fins una mica més amunt del pas llarg d'artificial que comentes, però després se'm va trencar alguna crosteta i el tema es posava massa complicat per les meves capacitats.