dijous, 9 de febrer del 2012

La Barretina del Patriarca i Cap de Mort

Dijous 9 de Febrer de 2012.

Avui amb en Josep i el Jose fem cap a dalt de la Vall Mala a fer d’aquelles agulles que sempre te les mires i mai t’hi decideixes.
Encetem el dia per l’atraient Aresta , Cerdà – Cervera de la Barretina dels Patriarques.

Localitzem el peu de via gracies a un cap de burí negre com el carbó i al mirar amunt, es veuen tres parabolts nous i l’últim amb “maillon”, mala senyal, tant pels parabolts com pel “maillon”.

Fem els tres parabolts i “maillon” al sarró, continuem amb tendència a la dreta i posem un Alien Blau de dues lleves ( millor el Negre), i llavors molt a l’esquerra es veu l’orella d’un burí, un cop a aquest tornem a treure el Alien , ja que te pinta de fregar massa.

Del burí no es veu res de res, mes amunt s’insinua un relleig balmat que poder amaga alguna assegurança, res de res, com a molt un petit llavi per posar-hi una punteta de “U” i collons!!!! es veu una reunió a tres metres al damunt, recta si pot anar, però el burí el tinc molt per sota dels peus, fent la volta del taxista podrem agafar un generosos còdols i entrar al forat de la reunió, pregunto si hem queda corda i al contestar ells que si, decideixo continuar, ja que la ressenya marca una sola tirada de 40m. ( errorrrrrrr).
Ja mes fàcil ens plantem a sota del encastament característic i un cap de burí ens protegeix l’entrada, amb un Alien Gris a un bolo mòbil i un Taronja mes amunt ens deixa sortir, el cim es veu a uns deu metres, tres metres per sota el cim i fart d’estirar cordes, faig reunió d’una sabineta.
Quan pugen el companys en comenten que a l’alçada del segon parabolt hi ha un cap de burí bastant a l’esquerra i que han fet ensamble fins als parabolts.

Vaja que la via, millor fer-la en dues tirades.

Hem fet la via?, creiem que si, el que si que està clar que els tres parabolts s’han d’arrencar, ja que no i pinten res.

Si els burins son dels aperturistes, demostra un nivell admirable i si no son seus es per fer’ls-hi reverencies.

Material recomanat :
1 plaqueta recuperable
2 bagues sabineres
Alien : Negre, Gris i Taronja
4 cintes exprés + reunió

El Cap de Mort per la Alvarez - Navarro- Ayats.

Acrobàtica via a cop d’expansió, totes les assegurances son noves i podrem veure de quines misèries es penjaven els seus aperturistes.

Un final de jornada plena de riures i esbufecs.

Material recomanat :
Estreps
10 cintes si fem la reunió de l'ull, si no la fem comptar  18 cintes.

1. Els esbufecs són meus eh!!! ja que no vaig fer gaire cosa més. Merci pel dia tan guapo i la bona companyia, ah i les birres, de luxe. Salutacions. Josep

2. Les escalades prer Sant Antoni tenen a quelcom d'especial...Molt guapes les fotos!!! abans al mig del sostre posàvem un tasco. Felicitats!!!

3. No ho puc asegurar pero diria que els burils de la Cerda de la Barretina no son de la primera ascensió.Amb ells ja arribes a la reunio amb els pels de punta, imagineuvos sense.Jo també els hi faig reverencies.
    Amadeu

4. Ieps! osti tu doncs no fot anys que vaig pujar per aquí.
    La varem fer en un llarg amb el colega que va acabar sortint darrere al ensamble.
    Ja vam pasar por, ja!
    Érem jovenets i no teníem aliens ni d'altres xorrades que pengen ara dels nostres arnesos, i pel que recordo, en sembla que encara ens vam saltar algun buril i tot.
    Llàstima que li fotin parabolts.
    La penya no veu res i ja es deu pensar que estan obrint...
    Apa saluti!
    M.Blanco

5. Fa temps ue em miro aquesta via tornat de dalt i l'altre dia, a la Álvarez del Cap de Mort, la vam tornar a mirar. Però he vist que és massa expo. Els cinquès d'en Joan Cerdà s'han d'escalar i penco que la devien obrir sense expansions. Per cert, què és la "volta del taxista"?