divendres, 27 de setembre del 2013

TIM a la Paret de l'Aeri


roques,parets i agulles de MONTSERRAT
3/REGIÓ DE TÀBOR
1975
 
 
Fent un resum de la historia de la conquesta de la Paret de l’Aeri, ens trobem que l’ 11 de Juny de 1941, J.Panyella i J.Ferrera arriben fins a la plaça Catalunya.

L’11 d’Octubre de 1948, J.Camp, Camarassa, Alaix, Corominas, Gual i Izquierdo, aconsegueixen pujar de la Plaça Catalunya al cim.

La primera ascensió integral de tota la paret, corre a càrrec de J.Santacana,  J.Morera, R.Farrera, que la finalitzen el 2 d’Abril de 1953.

Aquestes son les versions oficials, que sense treure-li cap merit, que el tenen, una cosa que no s'explica, es que ningú no va pujar l'ultima tirada amb la corda per baix, tothom era tret de la paret amb la corda per dalt.
No fou fins als anys 70, que la cordada formada per Fernando Alvarez i Toni Perez, possaren els burins per sortir de la cova, ells son els que feren la primera integral.

Tot es Historia, depen de com la expliquis.

Totes aquestes ascensions son per treure's el barret i amb l’Edu avui ens proposem pujar-hi per contemplar i gaudir d’aquesta magnifica integral.

La via es molt bona, el recorregut es impepinablement pura lògica. Com a totes les TIM i trobarem matolls, roca a controlar, a mes de tots els pros que vulguem trobar-li.

Aquí hi trobaràs una bona ressenya.

2on llarg
 
4at llarg
 
5è llarg
6è llarg
 
7è llarg
 
7a reunió
 
Material utilitzat :
3 plaquetes recuperables
Camalot del 0.5 al 3
Alien del Blau a Blanc
Tascons
2 pitons , que els hem deixat a la 6ª i 7ª tirada ( ens ha saltat el primer o segon pitó del 6è llarg).

 

La meva valoració  personal de les TIM, guiant-me per la varietat de passos, la paret,…..etc
Lluís Creus a la Paret dels Diables.
Sabadell al Serrat del Patriarca.
TIM a la Paret de l’Aeri.
TIM a la Paret de Sant Jeroni.
Pere Carner a la Paret d’Ecos.

Que tingueu bones escalades

3 comentaris:

  1. Iep Cesc...la VALORACIÓ va de MILLOR A PITJOR o al revés?
    Quins són els criteris a VALORAR? les més agosarades, exposades o rostolloses?
    Més que res que em queda la de PATRIARQUES i ja no sé ni si pensar en tatxar-la..hehehe

    Igualment crec que et deixes alguna coseta "menor"..bé, de fet no sé si en realitat existeixen les de STBENET ( al Pebrot i la Momieta...), jo pel pebrit m'hi vaig enfilar...a la momeita encara l'0estic buscant ( ni rapel.lant hi he vist res...)

    Més que res que s

    ResponElimina
  2. ei TR, la valoració es de molt bona a bona, mai considerant la qualitat de la roca.

    ResponElimina
  3. uf..ok..la LLUIS CREUS la MES BONA...hehehe...jo es que d'ECOS n estava enamorat..i la PERE CARNER la vam fer en aquella epoca ( verdaguerrossell, sinfonia)...be bow, de guistos no hi ha res escrit...em sembla que la de PATIARQUES la deixo per quan em reencarni...hahaha...salut ens veiem!

    ResponElimina