dilluns, 1 de juliol del 2013

Odisea Espacial als Ecos


 
Aquest Plec dels Ecos es prou atraient com per anar-hi, la via es difícil i exigent amb un traçat que no sempre busca la lògica de la roca.

A estat reequipada amb “sellements” mantenint el esperit estúpid d’agafar el seguro després de fer el pas, fins i tot els pitons s’han substituït per sellements menys un del quart llarg i el del primer llarg no existeix.
Totes les reunions tenen quatre punts i argolles.
 
Al meu parer la via es bastant callo per culpa de la poca lògica del itinerari, ja que tenien tot el pany verge i la tonteria de fer el pas per poder arribar a l’assegurança. Unes molt a prop i d’altres no tant.

Una via per a col·leccionistes, aneu-hi  forts.

Material utilitzat:
20 cintes + reunions ( totes pel segon llarg, la resta es de 10 a 12.)
Baga pel peu.

8 comentaris:

  1. Qué guarrada de re-equipamiento!!!!

    ¿no quedamos que en Montserrat estaban prohibidos todos esos chismes que no se pueden desmontar fácilmente? Pregunto.

    ResponElimina
  2. Si Jose, por la edad e historial de los mendas parece mentira que abrieran semejante cosa y después le pongan tal aberración.
    La escalada es así, sin normas y a la que aparecen, uno pasa de ellas.

    ResponElimina
  3. (La escalada es así, sin normas)
    Sí, Cesc y ojalá que siga así, ¿pero las normas del parque sirven para algo o no? por que hay varias vías que me gustaría hacer y no se puede, jajaja

    ResponElimina
  4. A mi tampoco me gustan estos seguros,estube con ellos cuando la montaron, esto lo ha hecho el Joaquin? porque el Jesus Martinez me parece que no escala.La Gede del Sentinela tambien tiene alguno y queda antiestético,antes de hacer una faena así se deberia hablar con el personal porque ha veces da la sensación que vamos hacia atras. Totalmente de acuerdo con vuestros comentarios.un saludo!
    lete

    ResponElimina
  5. En el moment en que es va obrir ( equipar) la via, NO HI HAVIA NORMATIVA...la via es va equipar com es reequipaven moltes vies, amb poca experiencia quan et despenges...simplement, i si alhora no ets un FRIKY, precisament...pos eso...
    SOBRE EL TEMA DELS ALEJES...bé, sent de les primeres del pal ( GRIMPANAUTAS, BROWN SUGAR, DANSA VERTICAL, OLESA), les assegurances ni es posaven aprop ni seguien la digicultat/seguretat que implica avui en dia la escalada esportiva...així va acabar el projecte dels d'Olesa a l'AERI.

    La ODISEA es va anar repetint en escasses ocasions, era una via molt killer on les assegurances cada vegada van anar envellint alhora que ens aostumàvem a distances diferents...quan la vaig fer em va semblar un VIOTE, amb molt d'aire i dels de tenir en compte per treure't el carnet de montserratino.

    ESTIC d'acord que respecte al REEQUIPAMENt ( crec que l'any passat com a molt), s'han passat la normativa pel forrux...no sé, no em pertoca jutjar-ho...un scellement és tant o més facil de treure que un bolt...amb un bufador es desfa la resina i FORA...per un bolt pots haver de necessitar o bé un extractor o bé una radial...
    I per altra banda ( si el que busquem és ECOLOGIA), un scellement triplica almenys la durabilitat dels bolts, de manera que ABANS DE COLOCAR UN BOLT, un scellement permet menys perforacions de la roca i, per tant, menys agressió a la pedra...quna una via esta oberta, el col.locar un scellement permet que al llarg de la seva vida s'hagi de taladrar molt menys que si hi posem spits, burils o bolts ( en ordre de durabilitat).
    EN PRINCIPI el no ús de SCELLEMENTS es prescriu per la REVERSIBILITAT DELS BOLTS (s'enfonsen), però això és sempre iq uan el forat sigui prou fons...sinó la guarrada de xapes tretes, o esparrecs enfonsats...uuuf...per altra banda es pot "desmuntar" una via traient les xapes i després tornar-les a posar, en base a la regulació de l'espai que ocupen.
    Tota aquesta martingala EN EL FONS, es fa per evitar la "esportivització" que implica el bon equipament d'un sector, i que duu a la major freqüentació.

    LA REGULACIÖ OCASIONAL es fa tant en vies MODERNES com en vies ANTIGUES ( l'Aeri per exemple i altres sectors), independentment de l'0equipament. I PER MOLT SCELLEMENT que tingui la ODISEA, no crec que mai sigui una AUTOPISTA ( CESC bow, que en molts passos ET JUGUES UNA OSTIA DE CAMPIONAT!!!)...

    Obeïnt a la filosofia de la durabilitat , la menor perforació de la roca,, no havent variat massa el traçat i, si calgués desmuntar-la definitivament el curro seria quasi el mateix, no em sembla malament el fet que hi hagin posat scellements enlloc de parabolts.

    PD. NO m'AGRADEN els scellements, que consti!!!! però les coses s'haurien d'analitzar amb el cap, no amb la panxa o el cor...sinó mai ens posarem d'acord...

    ResponElimina
  6. a la segona frase volia dir EQUIPAR, no reequipar...sorry

    ResponElimina
  7. Comparteixo la opinio del TRanky

    ResponElimina
  8. Ei Tr, jo no pensaba tant, tant sols es que modificant 3 o 4 sellements de lloc la via guanyari molt i seguiries tenint galetes.
    Si els pitons els canvies per sellements, fes-ho també al primer llarg.
    Son petites apreciacions personals sense entrar a les normatives.
    Amb una cosa si que estic d'acord amb tu, Mai será la via mes feta d'Ecos.

    Salut.

    ResponElimina